Sunday, April 3, 2016

share vs glamer

Aku mmbaca tulisan itu..dan aku memujinya..sbb aku tau penulisny org yg mahir menggunakan bahasa..bait2 yg ditulis amat mudah difahami..dan wlu org yg ditujukn dlm postny itu aku xknal..tp aku tau sapa yg dmksdkannya..dan tntu aku sgt bersetuju dgn tulisannya yg antara lain menasihat agr tdk brlebihn menulis status di laman sosial..

Ya slaku org yg brkcimpung dlm dunia tulisn ni..tntu skali aku sgt memahami baik burukny laman sosial ini..tp ya aku jg manusia biasa..xtrlepas utk merasa seronok dgn apa yg aku lakukn dan ingin brkongsi dgn mereka yg aku inginkan..

Aku jarang update di fb..krana dsana rmai sgt kenalan yg aku xbrp mau knal sgt..hehe..sbb kdg ada yg just mau tau apa yg aku buat or yg sama wktu dgnnya..aku suka kongsi diwcht..sbb sana hny fmly n bbrpa kenalan..hehe..tp tu pun sntiasa tdk mau trlebih2..tp kdg2 melebih2 jg..hehe..

Bkn apa..sbb aku kdg jelek melihat gaya2 org yg post ntah apa2 bagi aku..so aku dpt bayangkn btapa jelekny org bila lihat apa bnda yg aku post..hehe..sbb tu jrng mau update di fb..lgpun aku rsa fb tu mmbazir data aku la..rugi ja beli bln2 intrnet guna utk bnda2 alah tu..

Hahaha..aku jg sgt brsetuju bila dia ckp xperlu sbenarny menunjukkn bhw kita tgh bahagia..sbb kta xtau bila musibah tu akn menimpa..hmm betul3..mngkin hari ni kta tgh gembira..mngkin dlm beberapa minit kmudian kta mngkin ditakdirkn utk mnangis..Nauzubillah..smoga hny yg baik shj brlaku disekeliling kita..

Dan sebnarny aku lg xfhm knp org suka sgt bila org like status..sbb ada yg sibuk suh promote utk like n memeriahkn page..hmm penting sgt k..klu dpt duit xpa jg..bleh jd kaya..hehehe..klu stakat mau glamer..hmm buang masa ja..ada bnyk benda lain lg yg mau dbuat..

Dan ya wlupun aku on leave tp otak n tgn aku ni gatal sgt bla tgk fakta..hahaha..da cuba utk off data..tp xbrjaya..hehehe..skaliny buat la apa yg mmpu..xsusah pun..hehe..prkara biasa bla sering diulang..bleh thn mahirny..tp dlm keadaan luar biasa yg mahir jd mcm zero jg..hahaha..tu namany angkat bakul..

Faktanya adalh xperlu melebih2 sbnarny dlm mengglamerkn diri..sbb kdg ada yg xsuka lihat kta bahagia..tu yg timbul perasaan hasad dengki n sama wktu dgnny..hingga akhirny org doakan yg bkn2..sederhana ja ckup la..sbb esk lusa xtau lg bahagia k x..

Glamer biar diri sndiri yg tau ckup la..aku da ckup glamer kot..bila taip nama kt google cnfirm bnyk ja carian psl nama aku..heheh tu kwn aku yg ckp aritu..hahaha..tu yg tau tu..so ckup la..hahaha..


No comments:

Post a Comment