Sunday, April 10, 2016

3 item jadi pilihan

Bismillah..

Bila orang tanya apa benda yang aku suka utk beli bila mnghabiskn duti dekat muka bumi ni..cnfirm aku dgn yakinny akan jwb 3 benda iaitu novel, kasut n jam tgn..benda2 ni adalh prkara yg sllu sgt aku beli banding dgn item lain..kerana apa..hehehe sumanya masih mmpu milik..ya la wlu aku suka gajet2 sprt fon ka cam ka keta ka..tp aku xbleh dpt bln2..hehe.

Hehehe antara 3 benda alah tu..novel adalah item yg paling sllu aku beli..hehehe..sbb dari aku mula pndai membaca aku paling suka baca benda2 cerita ni..tp aku xpandai pula tulis karangan bentuk cerita..hahaha..mmg xpena pilih la dulu time exam kt sekolah..

Dulu masa sekolah..mau belajar btul2 sbb aku mau ada keja yg best2..so boleh pegang duit sndiri dan boleh beli novel..hehehe..ya la masa sekolah mana la beli novel..baca novel pun dkat library ja..tu pun yg bersiri penyiasatan lagi..hahaha..

Alhamdulillah aku berupaya jg mcm org lain..dpt la jg masuk U..wlu takat degree ja time ni..tp mana tau ada rezeki bleh sambung lg kot..hehe..inshaAllah..dpt jg rasa kehidupan kampus cmna..bergaul dgn kwn2 dari negeri lain..kenal khidupan mereka..

Dan yg paling penting..Allah mudahkan rezeki aku utk berada di sini..xperlu susah2 cari keja..xpa hidup xmewah atau xkaya..jnji aku bahagia..dan skrg aku jg mmpu beli novel..hehehe..kt rumah skrg koleksi novel da ratus2..smpai bapa aku ckp..xlama rumah da jadi library..hehehe..

Item kedua yg paling obses bagi aku adalh kasut..hehehe aku mmg suka kasut..aku boleh hbiskn masa berjam2 di kedai kasut dan try suma kasut yg dipamerkan..dari yg berjenama hingga xda jenama suma aku bantai beli jika aku da berkenaan..kdg mama aku pun klu dia pigi mana2..sllu jg belikn aku ole2 sepasang atau 2 pasang kasut..hehehe..kaki aku saiz 6..so mmg senang bg dia..

Cuma kdg tu wlu aku da brkenan dgn kasut ni..aku cuma mmpu try ja la..sbb aku ni jenis setia..selaluny aku beli kasut ada yg pkai 2 hari ja pastu cari jg yg da besa pakai..mknanya selagi kasut yg sllu aku pkai tu xrosak..itu juga la yg aku pakai..

Bab kasut ni sebnarnya aku agk memilih..aku xkn pakai heel..pakai jg klu trdesak tp amat jarang sbb aku da trlalu tinggi utk memakainya..lagipun aku xsuka la kasut yg mmbuatkan aku sakit..xrela eh..semata2 mau bergaya..lagipun keja aku bkn jenis yg duk dlm ofis..so mmg mmbazir ja klu beli kasut camtu..sllunya pilih yg rata atau flat..pastu xkn tgk jenama jnji cntik uda..bab yg thn lama pun aku xsuka..sbb susah mau gnti kasut nnti.

Dan mau bagitau aku ada bnyk jg kasut..ya la lebih dua tu kn banyak jg..hehehe..rak kasut dekat rumah tu dikuasai sepenuhny oleh kasut aku..smpai bapa aku ckp boleh buka kedai kasut jg..hehehe..ya la kasut pompuan kn cantik2 pastu murah2..bkn cam kasut laki mhl..mmpu tgk ja..hehe..

Okeh berkenaan item ketiga iaitu jam..ya aku pun suka benda ni..sbb ada mcm2 patern..hehee..cuma jarang beli melainkn da rosak..hehe..yg ni mmg lg suka beli yg mhl sikit..sbb xbrbaloi beli murah pastu xsmpai sbulan pakai..sgt membazir dsitu..

Okeh tu ja la ceritanya..xlrt mau cerita suma sbb kepenatan melanda..cuma tulis sbb risau lupa..hehehe.. 

No comments:

Post a Comment