Monday, April 18, 2016

kawan vs kenalan

Bismillahirahmannirahim..

Okeh hari ni aku mau bercerita tentang kawan vs kenalan..aku x pernah pecahkan kawan tu kepada beberapa perkataan seperti sahabat, rakan, teman, or yang sama waktu dengannya..aku cuma bezakan istilah kawan ni dengan kenalan..kerana perkataan itu tetap membawa maksud kepada kawan..tapi sangat berbeza dengan kenalan..

Hehehe..aku x ramai kawan pun sebenarnya..hanya beberapa ketul sahaja..malah boleh dibilang dengan jari..kerana apa aku x ramai kawan..bukan sebab aku memilih atau yang seangkatan dengannya..tapi alasan paling logik yang aku fikirkan adalah..aku x pandai menjaga hati orang..ya itu perkara yang membuatkan aku jarang memiliki geng2 kawan..

Tapi aku ramai kenalan..sebab kadang2 tu setiap hari aku jumpa orang berbeza yang akhirnya boleh diajak duduk makan bersama..hehehe

Aku bukan jenis yang mesra alam..kadang tu bila aku dalam perjumpaan bersama geng2 kawan ni aku hanya akan senyap dan jadi tukang pendengar..dan perkara itu membuatkan aku bosan dan jarang sekali untuk join gerakan geng2 kawan ni..aku lagi suka duduk di bilik dari mendengar cerita yang x ada kesudahan..huhu..lagi pun x bebas bila bersama geng2 kawan ni..terpaksa ikut suara majoriti..

Tapi walau pun macam tu..aku tetap mempunyai kawan terbaik..kerana hanya yang berjiwa waja sahaja menjadi kawan aku..kawan yang x akan meninggalkan aku walau macam mana pun gaya dan perangai aku..terima kasih Pn. Norfaritah Berahim aka Itah aka minah..hehe..post ni aku tujukan istimewa untuk kau..

Si minah ni adalah kawan terbaik yang aku ada..hehe..kawan aku ni aku kenal sejak fom 1 lagi sampailah sekarang masih lagi berhubung walau dipisahkan oleh laut china selatan..sebab dia ikut suami dia yang bertugas nun jauh di kuantan sana..kenapa kawan terbaik..sebab dia sangat memahami aku..hehe..sebab dia berhati waja kot..hahaha..

Si minah ni perangai beza tau dengan aku..dia ni jenis mesra alam..semua orang dia tegur..semua orang dia kawan..hahaha..dan dari dia juga la aku boleh kenal dengan kawan2 lain..hahaha..ya la mau harap aku berkenalan dengan kawan lain..hehe entah bila la agaknya..sebab aku memang jenis memboringkn..hehe..tapi yg pasti dulu masa sekolah..walau dia ada ramai kawan tapi dia akan duduk juga sebelah aku..hahaha..

Dan walaupun si minah ni kawan terbaik yang aku ada..aku x ingat pun tarikh lahir dia..selalu lepas tau cnfirm aku lupa..hahaha..selalunya aku hanya wish bila kebetulan ter tau..aku x tau pun makanan, minuman, hobi dia ni apa..hahaha..terbaik kan kawan dengan aku..hahaha..

Lagi aku x ingat samada aku pernah bagi dia hadiah atau x..hahaha..terbaik kan kawan dengan aku..hahaha..tapi dia ni hebat english tau..ingat lagi masa upper 6..kalau sir menanya dia confirm lepas tu tanya aku..dan buku dia la yang aku guna untuk jawab soalan sir..haha siap suruh dia jawab lagi duluan dekat buku..

Owh cuma aku kenal la juga parents si minah ni..sebab parents si minah ni pun berkenal dengan mama dan bapa aku..cuma adik beradik tu memang x kenal sangat..hehehe..

Kalau mau cerita tentang siapa si minah ni bagi aku..x habis setahun..walaupun banyak aku x tahu..contohnya aku x tau pun kisah cinta si minah dengan husband dia..dan ya aku x pernah tanya pun..hehe..yang aku tau dia kahwin..tu pun aku x pergi masa wedding dia sebab time tu dekat u..dan dia pun x pernah tau kisah cinta aku..hahaha..macam ada kisah cinta ja bunyi nya..haha..

Ya la kata kawan terbaik kn..orang selalu cakap kawan terbaik ni tempat meluah perasaan..hahaha..tapi mungkin sebab aku x kan cari kawan untuk share masalah remeh temeh aku..hahaha..tapi dulu si minah ni orang yang gigih carikan aku teman lelaki tau..yang aku ingat 3 orang..tapi semua x hebat kot..sebab tinggalkan aku juga..hahaha..sampai si minah tu tegur aku..(ko jangan bawa kawan aku bergaduh ya)..haha..mesti lelaki tu mengadu dekat si minah..

Apa pun aku sentiasa berdoa..agar Allah s.w.t sentiasa melindungi kawan terbaik aku ni dan sentiasa diberi kebahagiaan..aku ingin minta maaf jika sepanjang hubungan ini aku terlalu banyak melakukan kesalahan samada secara sedar atau x..terima kasih kerana sentiasa membuatkan aku mempunyai kawan..

Sayang ko selalu dunia akhirat..hehe..

KAWAN ITU BUKAN SEPERTI MATEMATIK UNTUK DIKIRA TAPI SEPERTI SEJARAH YANG PERLU DIKENANG..


#time ni tekak perit, badan semacam ja, kepala rasa berdenyut, penangan lawat icu 2 hari berturut2 agaknya..


No comments:

Post a Comment