Tuesday, March 22, 2016

Org salah

Dalam hidup ini kita kadang2 akan dipertemukn dgn org yg kta x pernah rasa utk brtemu..tp seperti sllu ciptaan Allah itu sentiasa mempunyai sebab musabab..jd kdg xperlu disesali knapa kita bertemu dgn org yg slh..krana mngkin ada jg kebaikannya..ada jg perkara positif yg kta pelajari..wlu lmbt disedari..huhu

Aku pun sering bertemu org yg slh..hehe..slh bkn sahaja pd masa, tempat tapi juga situasi..tp xda la sedramatik sinetron indonesia yg smpai boleh menggunakan monolog dlman sebelum brbicara seakan mengambil masa berminit2..hehe..sebab itu aku bkn peminat sinetron..tp klu korea bleh lupa suma benda..

Sapa yg tdk pernah ditipu atau trtipu dlm hidup..tentu dia insan bertuah..aku kdg da lali dgn insan yg hny pndai brmulut mnis di depan setengah org tp dbelakang..hmm tuhan shj tau..itu antara org salah yg sllu aku temui dlm khidupan harian aku ni..kdg aku trfikir..apa kbaikkny org ni berbuat sperti ini..adakh dia mau klihatan dia begitu hebat brcerita atau..

Aku sendiri xmemahaminya..krana sukar sungguh utk sntiasa positif..tp kdg berasa jelik dgn mnusia sprti ini..dan sllu apabila mndengar crita drpd org2 sprti ini..aku slluny hny akn brcerita kpd mamaku seorng..krana aku xpny teman utk brgosip..ya xmngkin la aku akn brgosip dgn beradik lain yg sumany hero2 belaka..

Lgpun apabila aku bercerita dgn mamaku xmngkin la dia pula akn smpaikn kpd org lain..org yg aku dgr crita pslny..sbb dia xkenal pun sapa..dan psti xda kwn2 dia pun yg akn knal org yg aku critakn itu..dri aku brcrita dgn org yg saling mengenal kn susah..nnti jd hal yg lbih bsar..sbb tu apabila dlm situasi sling mngata ni..aku hny mmpu mndgr dan jrng utk mengeluarkn kata2..

Krana aku tkut kata2 aku itu nnti jd hal yg lbih bsar pula..hal yg bleh menimbulkn kbencian kpd org2 yg sling mngenal ini..krana ssh mau memuaskn hati org ni..dan bg aku sndiri klu da terlepas kata buruk padahnya..ikut ja la aturan org..slagi xmnyusahkn hidup truskn ja la..sbb xbest jg jadi baik sllu..heheehe..nakal tu perlu ada..jahat jgn buat sllu..

Luahkan perasaan sesuka hati..jgn malu utk mnyatakan pendirian tp brpada2..jgn pula keterlaluan mau menunjuk hebat tp nothing..hehehe..hidup ni skali ja..jgn jd bodoh sombong sgt..nnti smpai kesudah dikata org..ikut resmi padi..mkin brisi mkin tunduk..hahaha..iya3 ja..

Org slh dlm hubungn pun sllu jumpa..huhu..berjnji la shidup smati konon..alih2 hidup dgn org lain..hahaha..brp kali aku ada boyfren..next la bru crita..hahaha..


No comments:

Post a Comment