Sunday, March 20, 2016

Bersyukur dengan apa yg kita ada

Alhamdulillah..aku msih ada blog rupanya..hahaha..betapa aku sbenarny telah lupa utk ke sini..kerana apa..aku pun xtau..tp mngkin blog ni akn mula mencoret apa sahaja yg ingin aku katakn..kerana ada yg akn mmbacanya..hahaha...

trima kasih krana bertanya samada aku punya blog atau tidak..ada tlh dbuat 5 thn lepas mengikut trikh yg tertera..hahaha..dlu aku membuatny kerana saja2..

ya la bukannya mau aktif sgt pun..tp kini sdh tiba masa utk menulis apa sahaja yg ingin ditulis dsini..kerana kenangan manis yg akn dicipta itu tidak mmpu utk dingat kesemuanya..jd inshaAllah jika mempunyai kelapangan dsini akn mnjadi tmpat utk meluah rsa..hehehe..

Utk kali ni apa yg di share adalah..masa x pernah menunggu..setiap saat pasti akan berlalu..hehehe..xsngka begitu cepat sbenarnya masa brlalu..mcm bru smlam masuk ke sek rendah kmdian menengah lepas tu ke u..keja..sekelip mata sj..dri zmn berat hny 36kg kini xtau..sbb lama xtimbang..tp ofcourse mkin bam2..hehehe..

Apa pun alhamdulillah wlu usia bertambah tp aku mnjalani hidup dgn penuh kebahagian n kegembiraan..syukur kepadaNYA krana sentiasa memudahkan jalan utk aku..sbb tu mkin bam2..almaklum aku duduk dgn fmly..mkn mnum suma free..xperlu risau apa..krana berada di rumah..

Stiap kli bngun tdo..aku melihat wajah2 tercinta dunia akhirat..aku dgr mereka bergurau senda..aku lihat senyuman mesra mereka..sentiasa dekat dgn mereka..di saat rmai kwn2 yg sentiasa meluahkan krinduan kpd ibu bapa tercinta..aku diberi rezeki utk disini..bersama mereka yg hakikatny aku rindui tiap masa wlu dekat dgn mereka..

Jadi jgn pernah tny kenapa aku tidak ke tempat lain..krana aku tahu duit, nama xkn pernah puas utk dcari..tp masa yg ada xkn prnah brganti..biarlh xsekaya atau semewah org lain jnji aku mmpu mnyumbang utk mereka yg ku cintai ini, menyumbang kpd masyarkt dan jg negara wlu xbesar mana..lagi pula mna tahu Allah tentukan aku mmpunyai jodoh..pada ketika itu nanti mngkin masa brsama mereka akan mnjadi terhad..

Oleh itu bahagia la dgn cara sndiri..xperlu dipersoal itu dan ini..





No comments:

Post a Comment